CHARAKTERYSTYKA KANDYDATÓW: Studia skierowane do szerokiego kręgu odbiorców pragnących nabyć kompetencje z zakresu terapii zajęciowej. W szczególności zapraszamy osoby, które chciałyby nabyć kompetencje do pracy w charakterze terapeuty zajęciowego w warsztatach terapii zajęciowej, domach pomocy społecznej, placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi, szpitalach, pensjonatach, zakładach karnych itp.
CZAS TRWANIA: Studia trwają dwa semestry
ZAKRES TEMATYCZNY:
-
Zdrowie a gospodarka
-
Anatomia , fizjologia i patofizjologia człowieka w terapii zajęciowej
-
Psychologia i pedagogika w terapii zajęciowej
-
Planowanie, organizowanie i prowadzenie terapii zajęciowej
-
Ergoterapia, kulturoterapia, socjoterapia i przyrodoterapia
-
Terapia zajęciowa w geriatrii i medycynie paliatywnej
-
Rekreacja, turystyka i skauting oraz sport w terapii zajęciowej
-
Kinezyterapia w terapii zajęciowej
-
Ratownictwo medyczne i wodne w terapii zajęciowej
-
Język migowy w terapii zajęciowej
-
Praktyka
Terapia zajęciowa to kierunek w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu, nauk o kulturze fizycznej i nauk społecznych. Zajmuje się wieloaspektową rehabilitacją, poprawą dobrostanu fizycznego, psychicznego i społecznego. Kandydat na studia powinien lubić pomagać ludziom, mieć dużo empatii i ciepła, potrafić rozmawiać, słuchać i zrozumieć drugą osobę.
Podstawowe przedmioty na studiach
- Trening umiejętności interpersonalnych
- Instytucjonalne formy terapii zajęciowej
- Metodyka pracy terapeutycznej z klientami o różnych dysfunkcjach
- Biomedyczne podstawy wiedzy o człowieku
- Terapia zajęciowa w cyklu życia
- Psychologia i profilaktyka uzależnień
- Psychologia i pedagogika w terapii zajęciowej
- Arteterapia
- Muzykoterapia z elementami choreoterapii
- Język migowy w terapii zajęciowej
- Terapia przez literaturę
Po studiach:
Absolwent może podjąć pracę w całodobowych domach pomocy społecznej; dziennych domach pomocy społecznej; hospicjach; klubach seniora; oddziałach szpitalnych takich jak: rehabilitacji leczniczej, ortopedycznych, neurologicznych, geriatrycznych, dziecięcych, psychiatrycznych, pulmonologicznych; ośrodkach rehabilitacyjno-oświatowych w systemie szkolnictwa specjalnego; przedszkolach i szkołach integracyjnych i specjalnych; świetlicach środowiskowych, terapeutycznych i socjoterapeutycznych; warsztatach terapii zajęciowej; zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych i opiekuńczo-leczniczych; placówkach rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi; pensjonatach; zakładach karnych.