Zmiany jakościowe w otoczeniu a konkurencyjność przedsiębiorstw tom 3

Zmiany jakościowe w otoczeniu a konkurencyjność przedsiębiorstw ujęcie narzędziowo-praktyczne (wybrane metody i instrumenty)

Tom III pod redakcją dr Małgorzaty Stawickiej

Spis treści

I. Rozprawy i artykuły

  • Ireneusz Janiuk - Współdziałanie strategiczne a konkurencyjność organizacji na rynku
  • Piotr Borowski - Strategia wzrostu zewnętrznego-strategia M&A jako narzędzie podnoszenia poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw
  • Sylwester Gregorczyk - Wpływ strategii zasobowej na konkurencyjność przedsiębiorstwa
  • Tomasz Kochański - Doskonałość sytemu logistycznego instrumentem konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
  • Aleksandra Laskowska-Rutkowska - Zarządzanie łańcuchem dostaw jako źródło przewagi konkurencyjnej
  • Beata Witkowska - Konkurencyjność a systemy oparte na normach jako przejaw zmian jakościowych w otoczeniu organizacji
  • Dorota Jegorow, Joanna Krystynek - Wdrażanie systemu informatycznego zarządzania relacjami z klientem – potrzeba chwili czy wymóg zachowania konkurencyjności?
  • Adam Kupczyk, Piotr F. Borowski - Budowanie relacji przedsiębiorstw z klientem źródłem przewagi konkurencyjnej
  • Wiesław Urban, Dariusz Siemieniako - Definiowanie lojalności klientów jako czynnika konkurencyjności przedsiębiorstw
  • Wiesław Urban, Dariusz Siemieniako - Dynamika lojalności klientów – przyczyny zmienności i znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • Jacek Grzywacz - Opłacalność finansowania leasingiem a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce
  • Monika Burżacka – Majcher - Systemy sieciowe w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków - Arkadiusz Gralak, Krzysztof Karpio, Piotr Łukasiewicz, Arkadiusz Orłowski – Zastosowanie wybranych metod taksonomicznych w badaniach konkurencyjności Regionów
  • Małgorzata Stawicka - Metody scenariuszowe jako narzędzie podwyższania konkurencyjności przedsiębiorstw


II. Badania

  • Elżbieta Małgorzata Jagiełło - Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw eksportujących w latach 2004-2006. Wyniki badań ankietowych

Wydawnictwo