Zmiany jakościowe w otoczeniu a konkurencyjność przedsiębiorstw ujęcie narzędziowo-praktyczne (wybrane metody i instrumenty)
Tom III pod redakcją dr Małgorzaty Stawickiej
Spis treści
I. Rozprawy i artykuły
- Ireneusz Janiuk - Współdziałanie strategiczne a konkurencyjność organizacji na rynku
- Piotr Borowski - Strategia wzrostu zewnętrznego-strategia M&A jako narzędzie podnoszenia poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw
- Sylwester Gregorczyk - Wpływ strategii zasobowej na konkurencyjność przedsiębiorstwa
- Tomasz Kochański - Doskonałość sytemu logistycznego instrumentem konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
- Aleksandra Laskowska-Rutkowska - Zarządzanie łańcuchem dostaw jako źródło przewagi konkurencyjnej
- Beata Witkowska - Konkurencyjność a systemy oparte na normach jako przejaw zmian jakościowych w otoczeniu organizacji
- Dorota Jegorow, Joanna Krystynek - Wdrażanie systemu informatycznego zarządzania relacjami z klientem – potrzeba chwili czy wymóg zachowania konkurencyjności?
- Adam Kupczyk, Piotr F. Borowski - Budowanie relacji przedsiębiorstw z klientem źródłem przewagi konkurencyjnej
- Wiesław Urban, Dariusz Siemieniako - Definiowanie lojalności klientów jako czynnika konkurencyjności przedsiębiorstw
- Wiesław Urban, Dariusz Siemieniako - Dynamika lojalności klientów – przyczyny zmienności i znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa
- Jacek Grzywacz - Opłacalność finansowania leasingiem a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce
- Monika Burżacka – Majcher - Systemy sieciowe w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków - Arkadiusz Gralak, Krzysztof Karpio, Piotr Łukasiewicz, Arkadiusz Orłowski – Zastosowanie wybranych metod taksonomicznych w badaniach konkurencyjności Regionów
- Małgorzata Stawicka - Metody scenariuszowe jako narzędzie podwyższania konkurencyjności przedsiębiorstw
II. Badania
- Elżbieta Małgorzata Jagiełło - Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw eksportujących w latach 2004-2006. Wyniki badań ankietowych